کاربرد هایپروایزر
نوشته شده توسط : ساحل

واژۀ هایپروایزر برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ توسط شرکت IBM به کار برده شد. زمانی که این کمپانی برنامه جدیدی برای به اشتراک گذاری فضای حافظه RAM معرفی کرده بود. پرسش اینجاست که دلیل استفاده از کلمۀ هایپروایزر (Hypervisor) چیست؟ هایپروایزر به کاربرد هایپروایزر معنای ناظری بسیار قویتر از سوپروایزر به کار رفت که اشاره به کاربرد این فناوری در نظارت به کار ناظرین دارد.

استفاده از هایپروایزر به دلیل بالابردن راندمان، صرفه جویی در هزینه ها و افزایش امنیت در ۲۰ سال اخیر توسط شرکت های معروف دنیا رشد بیشتری پیدا کرده است.با استفاده از هایپروایزر در هزینه و استفاده از منابع صرفه جویی خواهد شد.
می توان از یک سخت افزار به عنوان میزبان چندین سیستم عامل استفاده نمود بطوری که قابلیت های لایۀ سخت افزاری از دید لایۀ نرم افزاری پنهان بماند.
به علت مستقل نمودن لایۀ نرم افزاری و لایۀ سخت افزاری، امنیت بالایی در استفاده از این فناوری وجود خواهد داشت.

هایپروایزر یا Hypervisor یا مانیتور ماشین مجازی یا VMM یک فریمور (firmware) یا نرم افزار یا سخت افزار کامپیوتری است که ماشین های مجازی را ایجاد و اداره می کند. در این مقاله داتیس نتورک شما را با مفهوم Hypervisor بیشتر آشنا خواهیم کرد، همراه داتیس نتورک باشید.این Hypervisor مستقیما به عنوان یک سیستم عامل (OS) برروی یک سخت‌ افزار یک سرور و یا کامپیوتر نصب می‌گردد و عمل ورودی و خروجی(I/O) را خود Hypervisor به عهده دارد و ماشین‌های مجازی (VM) و سیستم‌عامل‌های مهمان (Guest) برروی آن نصب می‌شوند.

 سوئیچ لایه 3 چیست؟ آشنایی با ویژگی ها و کاربرد Layer 3 Switch
برخی از هایپروایزر های نوع 1 :

Microsoft Hyper-v
Oracle VM Server
VMware ESX/ESXi
Linux KVM
Citrix Xen Server
این نوع نام های دیگری نیز دارد مثل هایپروایزر مستقل/اصلی (Native Hypervisor) و هایپروایزر ماشین لخت/فلز لخت (Bare Machine/Metal Hypervisor) نیز می‌شناسند.

Type 2 Hypervisor
به آن Hosted گفته می‌شود.

این هایپروایزر به صورت یک نرم‌ افزار در یک سیستم‌عامل مثل ویندوز 10، 7 و… نصب می‌شود و امکان کنترل ماشین‌ های مجازی یا سیستم‌ عامل‌‌ های مهمان را در اختیار دارد.

در این مدل، در واقع احتیاج به یک سیستم‌ عامل دارید تا بتوانید بر روی آن فوق ناظر را نصب کنید و سیستم‌ عامل، عمل ورودی و خروجی را به عهده خواهد داشت.

 





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: